Jak zapobiegać zatrzymywaniu wody w czasie upałów

Jak zapobiegać zatrzymywaniu wody w czasie upałów?

Czy naprawdę chcesz zmniejszyć retencję wody tego lata? Jeśli tak, zatrzymaj się tutaj, aby poznać środki zapobiegawcze, które pozwolą Ci uniknąć tego problemu.

Joel

Zastanawiałaś się, czy nagłe zwiększenie masy ciała może być spowodowane upalną pogodą?

Teraz, gdy temperatury rosną, a deszcz jak na lekarstwo, najprawdopodobniej uczestniczysz w wielu plenerowych imprezach. Może to częściowo wyjaśniać, dlaczego kilka badań wykazało, że niektórzy ludzie zyskują dodatkowe kilogramy wiosną i latem, w porównaniu do chłodniejszych miesięcy. 

Jest to prawdopodobnie zaskakujące, ponieważ wiele osób myśli inaczej. A dlatego, bo zimą łatwo jest zrezygnować z wycieczki na siłownię o poranku, czy po pracy, ponieważ jest tak zimno i ciemno. No i nie zapominajmy o imprezach świątecznych, bogatych w kalorycznie smakołyki. Nie da się przejść obok nich obojętnie! 

Ale w rzeczywistości to letnie miesiące mogą być trudne do przetrwania, bez uzyskania dodatkowej wagi. A jeśli to czytasz, to istnieje szansa, że gorączkowo wpisałaś w Google pytanie: „dlaczego puchniemy latem?”.

Ręce do góry, kto zna to uczucie: przez kilka dni wsuwasz swoje ulubione jeansy bezproblemowo, aż tu nagle w kolejnym dniu, ubieranie ich staje się takim mini treningiem? 

Jednym z potencjalnych winowajców tego opuchnięcia jest zatrzymywanie wody. 

Gdy temperatura rośnie, intensywniej się pocimy, co podnosi zapotrzebowanie na płyny. Niestety, szczególnie kobiety piją za mało wody, a brak właściwego nawodnienia, szczególnie podczas upałów, powoduje obrzęki. 

Istnieje wiele przyczyn zatrzymywania wody, szczególnie w miesiącach letnich, kiedy jest gorąco. Dlaczego tak się dzieje i jak domowymi sposobami sobie z tym poradzić? O tym opowiem Ci w dzisiejszym odcinku Niedzielnych Dietetycznych Pogaduch.    

 

No to zaczynamy…

„Ciało ludzkie jest zaprojektowane do pracy w równowadze. Gdy ktoś nie spożywa wystarczającej ilości wody, zamiast usuwać płyny z ciała, organizm przechowuje je w tkankach. W międzyczasie możesz jednak zrobić kilka rzeczy, aby zmniejszyć skutki.”

Podcast: Play in new window | Download (Duration: 19:25 — 37.8MB)

Subscribe: Apple Podcasts I RSS

 

Najważniejsze jest to, że…

poziom płynów u kobiety może się zmieniać z dnia na dzień. Jeśli wskoczysz na wagę i zauważysz, że jesteś dwa kilogramy cięższa niż wczoraj, często jest to woda, a nie tłuszcz. To może być bardzo przygnębiające widzieć, że wynik przesuwa się w górę tak szybko. Ale dobrą wiadomością jest to, że woda może zostać utracona znacznie szybciej niż tłuszcz!

Szereg różnych warunków może powodować gromadzenie się nadmiaru płynów w różnych  obszarach ciała. Czasami przyczyną jest po prostu zła dieta i brak aktywności, a innym razem nieprawidłowy stan zdrowia. Większość przypadków zatrzymania płynów można rozwiązać za pomocą właściwego odpoczynku, połączonego ze wskazówkami, które omówiłem w powyższym podcaście. Jeśli te strategie nie są skuteczne, skontaktuj się z lekarzem. Czasami niedostatecznie funkcjonujące nerki lub słaba czynność tarczycy mogą być odpowiedzialne za nadmiar płynów w organizmie.

No i jeśli za tydzień masz wyjazd wakacyjny i dopiero teraz chcesz zadbać o swoją wagę, nadal masz troszkę czasu, aby pozbyć się tych paru kilo. Dlatego dowiedz się, „Jak w 7 krokach stracić nawet do 4 kg w ciągu zaledwie jednego tygodnia” z tego artykułu.

To co?…

Do następnego… 

Salute!

Joel

joel@trenujzglowa.pl

Znajdź mnie w Social Media

One thought on “Jak zapobiegać zatrzymywaniu wody w czasie upałów”

  • Dzięki, za wysłuchanie mojego podcastu! Mam nadzieję, że Ci się podobało. Być może po tej dawce wiedzy, od razu zrozumiesz, kiedy Tobie zatrzymuje się woda w organizmie.

    Słowem komentarza… Wiele osób nadinterpretuje też zatrzymywanie wody w organizmie podczas redukcji masy ciała. Mówi: “trzymam jeszcze wodę!”, a naprawdę po prostu ma jeszcze jakąś tam ilość tkanki tłuszczowej do utlenienia. Zmiany masy ciała pod wpływem zatrzymania wody są dosyć nagłe i widoczne pomimo, że odżywiamy się prawidłowo. Oznacza to tyle, że łatwo zrozumieć, kiedy masa ciała wzrasta, bo tyjemy, a kiedy woda się zatrzymała.

    Jeśli masz jakieś pytania, proszę napisz poniżej. Obiecuję, że odpowiem sprawnie Twój komentarz pozostawiony na moim blogu, czy też na fanpage’u, więc nie wstydź się!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: