Wegańska zupa krem z soczewicy

Wegańska zupa krem z soczewicy

Ta kremowa zupa z czerwonej soczewicy jest jednym z najłatwiejszych przepisów na zupę z soczewicy! Jest super łatwa, zdrowa, bogata w białko i szczególnie odpowiednia na jesienne popołudnia dla wszystkich miłośników zup!

Joel

Dzisiaj mam dla Was przepis, który jest z wyglądu prawdopodobnie jednym z najmniej atrakcyjnych przepisów na blogu Sebastiana, ale jednocześnie jest jednym z najsmaczniejszych przepisów, jaki tu prezentowałem. 

Ta łatwa kremowa zupa z soczewicy to zdecydowanie comfort food. Jest pełna warzyw, łatwa do zrobienia w WEGAŃSKIEJ opcji, a do tego sycąca i smaczna. 

Mimo, że jestem w obozie ludzi, którzy nie kochają zup bez względu na porę roku, to jednak ta zupa jest prosta w wykonaniu i zawiera soczewicę, a przez to jest mega smaczna!

No to zaczynamy!

“Zupa z soczewicy jest zatem bardzo zdrową zupą zawierającą wiele niezbędnych i cennych składników odżywczych. Ponieważ nieco mniej niż połowa soczewicy składa się z węglowodanów, po zjedzeniu jej będziesz syta, co na pewno ułatwi Ci utrzymanie dietetycznej konsekwencji.”

Jeśli chodzi o dietę ważne jest, aby jeść dobrze zbilansowane i pożywne posiłki, które obejmują wszystko, pełnoziarniste płatki zbożowych, rośliny strączkowego w tym soczewicę, warzywa, owoce i duże ilości zdrowych tłuszczów i chudych białek. Dlaczego? 

Według niektórych źródeł gwarantuje to nie tylko długotrwałe rezultaty odchudzania, ale także poprawia ogólny stan zdrowia. 

Chociaż wiele zostało udokumentowane i napisane na temat wysokiej zawartości błonnika w pełnoziarnistych płatkach zbożowych, to soczewica lub inne rośliny strączkowe mogą być również dobrym, zdrowym dodatkiem do zdrowej diety. 

Soczewica należy do rodziny roślin strączkowych i jest bogata w błonnik, białka, ma niską kaloryczność, a ponadto jest bogatym źródłem niezbędnych witamin i minerałów.

Włączenie ½ szklanki soczewicy do naszej diety może pomóc w zaspokojeniu 21%-38% naszego dziennego zapotrzebowania na błonnik. Wysoka zawartość błonnika w soczewicy zmniejsza przejadanie się, co powoduje mniejsze spożycie kalorii. Po drugie, błonnik pomaga w obniżeniu poziomu cholesterolu i łagodzeniu problemów trawiennych, takich jak zaparcia.

Podobnie jak większość roślin strączkowych, soczewica jest doskonałym źródłem roślinnego białka. Ważne jest, aby zrozumieć, że starając się schudnąć, kluczowe jest utrzymanie lub zwiększenie masy mięśniowej i utrata masy tłuszczowej. Aby to osiągnąć, konieczne jest włączenie odpowiedniej ilości białka dobrej jakości do swojej diety. Dlatego spożywanie 1 szklanki ugotowanej soczewicy (8 g białka) wraz z porcją pełnoziarnistych płatków zbożowych lub fasoli zapewni nam pełny profil 20 niezbędnych aminokwasów wymaganych przez nasz organizm. Ponadto jedna porcja soczewicy zawiera mniej, niż 1 g tłuszczu, co czyni ją idealną zdrową opcją o niskiej zawartości tłuszczu w każdej diecie odchudzającej.

Wreszcie, gdy próbujesz schudnąć, ograniczenie spożywanych kalorii może również ograniczać nasze dzienne spożycie niezbędnych witamin i minerałów, dlatego zjedzenie jednej porcji soczewicy dostarcza nam tych ważnych składników takich, jak kwas foliowy, mangan, żelazo i fosfor. 

Wiedząc to wszystko, pomyśl o włączeniu soczewicy do swojego jadłospis.  Naprawdę zawiera “magiczną moc” w utrzymaniu dobrego zdrowia. No i ten przepis ułatwi Ci to… 

Składniki: 

  • 1 średnia cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 średnia marchew 
  • 150g suchej czerwonej soczewicy
  • 1 kostka warzywna 
  • 100 -120 ml mleka roślinnego
  • pieprz cayenne
  • kumin
  • sól i pieprz 

Sposób przygotowania:

Rozgrzej olej w dużym garnku.  Na rozgrzany olej wrzuć pokrojoną w kostkę cebulę i czosnek, gdy lekko się zeszklą, dodaj pokrojoną w plastry marchew. Smaż to wszystko przez 5 minut. Dodaj sól i pieprz, smaż jeszcze przez 2 minuty.

Do garnka dodaj soczewicę i zalej całość wrzątkiem, wrzuć kostkę warzywną.  Doprowadź do wrzenia, a następnie gotuj na wolnym ogniu przez 15-20 minut lub do momentu, aż soczewica wchłonie wodę i stanie się miękka. Dodaj przyprawy do smaku. 

 Po lekkim przestudzeniu zmiksuj zupę, aż będzie kremowa i gładka, dodaj mleko i jeszcze raz całość krótko zmiksuj.

Smacznego!

Jak przechowywać zupę z czerwonej soczewicy?

Ta wegańska zupa z soczewicy niesamowicie dobrze się przechowuje i można się nią cieszyć przez kilka dni po pierwszym podaniu. Szczerze mówiąc, smak staje się tym lepszy, im dłużej ta zupa leży w lodówce! 

Aby przechowywać tę zupę, możesz ją przestudzić, a następnie przelać do szklanego pojemnika lub jeszcze gorącą wlać do słoiki i szczelnie dokręcić. W obu przypadkach możesz ją przechowywać w lodówce do kilku dni. 

 

Najważniejsze jest to, że…

soczewicę zacząłem jeść dopiero kilka lat temu i naprawdę cenię sobie jej smak, a przede wszystkim jej zalety.  Od tego czasu staram się jak najczęściej włączać soczewicę do swojego menu.  Żółta, czerwona, zielona… wszystkie są świetne.  Do tej zupy najlepiej sprawdza się czerwona, ponieważ gotuje się ją łatwiej i szybciej oraz zupa staje się bardziej kremowa.

Ten prosty przepis na zupę krem ​​z soczewicy to przepis na wartościowe danie, szczególnie
w chłodne dni, zarówno na lunch, jak i obiad.  Jest kremowa i pełna smaku, świetnie nadaje się do podawania z grzankami.  

Jeśli podobał Ci się ten artykuł, udostępnij go gdziekolwiek lubisz spędzać czas online! Śledź również profil Sebastiana na Instagramie i czerp od Niego inspiracje.

Co sądzisz o tym przepisie? Daj mi znać w komentarzach pod spodem

To co?…

Do następnego… 

Salute!

Joel

joel@trenujzglowa.pl

Znajdź mnie w Social Media

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *